Youtube biedt steeds meer mogelijkheden om te adverteren binnen haar platform. Dit adverteren kun je vervolgens weer doen via Google Ads. Recent heeft Youtube “Trueview for Action” toegevoegd aan de advertentiemogelijkheden. Wat is dit en wat kun je ermee?
Youtube biedt dus al meerdere mogelijkheden om te adverteren. Zo kun je met een pre-roll voorafgaand aan een video adverteren, kunnen er banners rondom de video worden vertoond en kun je tijdens een video een advertentie inzetten. Youtube Trueview for Action lijkt hier wel op, maar is conversiegerichter. Je plaatst bij Youtube Trueview for Action namelijk een call-to-action in een banner onder de video. Zo kun je in deze banner bijvoorbeeld producten vertonen die aansluiten bij de video. Of een oplossing voor een probleem dat wordt geschetst in de video daarboven.
Youtube Trueview for Action is beschikbaar voor mensen die al eerder naar je product zochten, via Custom Intent Audiences. Youtube (Google) adverteert dan bij mensen die al op zoek zijn geweest naar producten die lijken op jouw producten.
Een leuke test dus van Youtube om Youtube-ads conversiegerichter te maken. Wij hebben bijvoorbeeld in het verleden weinig conversies behaald via Youtube-ads en zetten het meer in als remarketing-kanaal. Maar met deze nieuwe optie hebben we al enkele conversies binnengehaald. Het werkt met name goed om gerelateerde producten te vertonen in de banner onder de video.
Youtube Trueview for Action-videos zijn wat duurder dan de reguliere advertenties. Zo betaal je al een X-bedrag per 10 seconden kijktijd. Tevens verandert het conversiewindow van 30 naar 3 dagen. Dat is wel een voordeel, want dan werk je alleen met recente data van Google. En niet mensen die al uit je interessegroep zijn verdwenen omdat ze een soortgelijk product al hebben aangeschaft.
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.