Éen van de belangrijkste elementen voor het creeeren van goede content is het overbrengen van deze content. Zorgt het voor impact en is dat de juiste? Hoe succesvol wordt de boodschap overgedragen? Is je boodschap overtuigend?
Een simpele truc om jouw boodschap beter te laten landen bij je doelgroep is door gebruik te maken van the Rule of Three.
The Rule Of Three is een principe waarbij er wordt gezegd dat dingen die in drievoud worden vertoond, beter worden onthouden, leuker worden gevonden en daarnaast ook een hogere impact hebben (ik noemde hier er ook drie ;-)).
Uit onderzoek is gebleken dat mensen combinaties van drie beter onthouden. Jouw publiek consumeert de informatie beter wanneer het in drievoud is geschreven.
Dit idee stamt nog af van de Griekse oudheid maar wordt hedendaags meer dan ooit gebruikt. Een aantal voorbeelden: De Drie Musketeers, K3, 3 clusters van tijd (verleden, tegenwoordige tijd en toekomst), "Bloed Zweet & Tranen", “Live Love Laugh”, “I came, I saw, I conquered”.
Je kunt het ook toepassen als onderdeel van een verhaal. Een verhaal bestaat dan uit drie gebeurtenissen. Bijvoorbeeld:
“Ik heb Kerst gevierd op een zeer ouderwetse manier (1). Ik heb iedereen uit de buurt uitgenodigd bij mij thuis. We hebben heerlijk gegeten (2). Vervolgens heb ik ze vermoord en hun huizen leeggeroofd (3).”
Wellicht een wat ziek voorbeeld, maar je onthoudt het wel vanaf nu. Door The Rule of Three.
Binnen marketing zijn er verschillende voorbeelden te bedenken hoe je het toe kunt passen. Zelf zou ik het als onderstaand doen.
- 3 servicepakketten voor jouw product (Silver, Gold, Platinum)
- 3 pakketten (Small, Medium, Large)
- 3 Problemen schetsen bij overtuigen klant (Website te traag, afbeeldingen sluiten niet aan, niet SEO-ready)
- 3 voordelen van jouw diensten (Beter, sneller, goedkoper)
Als je een marketeer bent pas je dit zeker toe, het is bewezen dat dit werkt. Jouw publiek zal jouw bericht beter gaan onthouden waardoor jij meer gaat verkopen :).
50% Complete
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.