8 Redenen waarom je Bing (Microsoft Ads) in zou moeten zetten naast je Google Ads-campagnes

bing google ads Sep 25, 2020

Bing? Bestaat dat nog? Een vraag die ik regelmatig hoor. Antwoord: Nee, it’s alive and kicking! In dit artikel vind je 7 redenen waarom je altijd Bing advertenties zou moeten draaien naast je Google Ads-campagnes. Spoiler: Als je het niet doet laat je geld liggen.

#1 - Minder competitie en lagere CPC’s

De meeste bedrijven zien Bing Ads / Microsoft Ads als iets overbodigs. Ze denken over het algemeen dat er vrijwel niemand op zit. Niets is minder waar. Ongeveer 3% van de Nederlanders gebruikt Bing en hoewel dat een klein percentage lijkt, kun je het beter relatief bekijken. Stel je bent in een concurrerende markt als de advocatuur actief, waar maandelijks 27.000 mensen op zoeken via Google. Dat betekent dat je alsnog 835 bezoekers per maand binnenhaalt via Bing.

Bijkomend voordeel is dat de klikken in Bing Ads vaak goedkoper zijn. Zie onderstaande vergelijking.

#2 - Meer transparantie

In week 38 (2020) kondigde Google aan dat zoekwoorden met weinig klikken en impressies niet meer worden opgenomen in het zoekwoordenrapport van Google Ads. Geen inzicht meer dus in waar al je budget naartoe gaat.

Tevens zie je in Bing Ads op welke Search Partner netwerken je bent vertoond. Staan er websites tussen waar je niet op wilt staan? Dan verwijder je ze. Binnen Google Ads is dit beide niet mogelijk.

#3 - Geen geforceerde broad match

Google heeft de laatste tijd er een handje van om je keywords vrij breed te matchen met zoekopdrachten. Zelfs al gebruik je exact match zoekwoorden. Je wordt dus automatisch door Google vertoond op “nike sportschoenen” als je bijvoorbeeld [nike sneakers] hebt ingevuld als zoekwoord. Vervelend en het verspilt budget.

#4 - Targeting op device

Binnen Bing is het mogelijk om bodaanpassingen te doen op basis van device. En met device bedoelen we dan niet simpelweg mobiel, desktop en tablet. Nee, je kunt zelfs op type telefoon bodaanpassingen doen. Zie je bijvoorbeeld dat een iPhone de meeste conversies voor jou oplevert, dan kun je meer bieden voor kliks vanaf dit apparaat.

#5 - Veel controle op advertentiegroepniveau

In tegenstelling tot Google Ads kun je met Bing Ads verschillende campagnes in verschillende tijdzones toewijzen. Hierdoor zijn geavanceerde strategieën voor advertentieplanning veel eenvoudiger te beheren in Bing, vooral als je campagnes internationaal worden ingezet.

#6 - Bing heeft drie zoekmachines

Wanneer je adverteert binnen Bing Ads (Microsoft), adverteer je ook meteen binnen zoekmachines als Yahoo en AOL. Dat geeft allemaal extra opties om nog zichtbaarder te zijn binnen andere zoekmachines dan Google.

#7 - Op Bing zitten gemiddeld mensen met een hogere leeftijd

Een gegeven van Bing is dat er veel oudere mensen op aanwezig zijn. Over het algemeen installeren ouderen namelijk geen nieuwe browser op hun desktop of telefoon, waardoor ze geneigd zijn de standaard browser van Windows te gebruiken: Bing. Zie ook het cirkeldiagram hieronder, bron: Microsoft.



Dus heb je bijvoorbeeld veel campagnes lopen die zijn gefocust op de 45+ markt, verlies dan Bing zeker niet uit het oog.

#8 - Bing Ads is eenvoudig in onderhoud (als je Google Ads draait)

Het mooie van Bing is dat het eenvoudig is te onderhouden. Synchroniseer simpelweg je campagnes vanuit Google Ads en klaar ben je. Zelfs de set-up is via een simpele import zo gepiept*. Je kunt ervoor kiezen om dagelijks, wekelijks of maandelijks een nieuwe synchronisatie te doen op basis van je Google Ads-campagnes.

*De export werkt initieel niet met Bing Shopping. Dat moet je initieel via het Bing Merchant Center inregelen. Dat werkt in de basis hetzelfde als Google Merchant Center <> Google Ads.

Dus, waar wacht je nog op? Heb je je eerste test al draaien op Bing?

Pssst. Schrijf je ook even in voor de wachtlijst van mijn cursus. Medio november wordt deze gereleased. Ik leer je in deze cursus hoe je de basis onder de knie krijgt van adverteren op deze zoekmachines!

Close

50% Complete

Two Step

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua.